tiistai 19. syyskuuta 2023

puun henki

Täällä asuu puun henki.


Metsässä asuu erilaisia puunhenkiä.

Olen täynnä pahkanaama ja minua hävettää kun kaikki tuijottaa olemustani.

   Kun olin nuori, minulle tuli identiteettikriisi, en tiennyt haluanko olla eläin vai kasvi.


   Minä olen puuntoukka  ja tässä vaan kasvan ja paksuunnun.  Minusta tuli pöllösilmä



Minä olin metsän suurin eläin ja pakenin kaikkea liikkuvaa. Mutta sitten
pysähdyin tähän. Harvoin joku kulkija täällä kulkee, ja vielä harvempi minua
huomaa. Ainoa huvini on nähdä vuodenaikojen vaihtelut. Näetkös, komeat
sarveni, vuosi vuodelta ne kasvaa aina isommaksi.


  Tälläisen rujon muodon Luoja mulle antoi. 


   Minua vaan potkitaan jos olen jonkun tiellä.
 
    Me ollaan kaikki vähän outoja otuksia kait.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti